Friday 3 November 2017

DAYS 11

     Jumaat,4 November 2017. Pagi ni gerak ke ofis ,aku ditegur oleh seorang uncle india kat trafik. Dia tanya aku kemana pepeagi ni.Aku pun jawab la pergi kerja la uncle. Uncle tu nak pi hantar anak dia ke sekolah sebab aku nampak sorang budak laki pakai baju sekolah kat belakang dia.

     hari ni kerja aku semak balik fail jualan harian (LO) sebab esoknya bos nak buat meeting akhir untuk pelajar intern Kolej Mutiara. Diorang habis intern minggu depan. Sedihnyaa ;( Nanti tinggal la aku sorang budak intern kat sini. Tapi takpe Nanti ade budak intern baru datang 27 November ni. ada la aku geng nanti. Budak intern baru tiga orang ang Cikmat cakap tiga tiga tu perempuan. YEAHH.!

     So dalam meeting nanti aku kena sediakan laporan kewangan untuk LO. Berapa duit LO yang keluar dan berapa duit yang dah bayar and yang belum bayar. benda tu la yang aku sediakan. Memasing ada tugas masa meeting esok. Abang Hanis sediakan laporan kewangan kutipan hasil yang dapat. Hajar kena sediakan laporan kutipan wang untuk jualan online. Faiz pulak kena sediakan buku terbitan MBC.





benda ni la yang aku kena buat untuk esok

1 comment:

  1. Pengurusan LO ini penting. Bermula daripada Sebutharga, Nota Minta, LO, Bayaran dan Resit. Begitu juga menyediakan laporan sekolah mana sudah bayar dan yang mana belum bayar.

    ReplyDelete

FAV SONG

                NAK BELANJA SIKIT LAGU FAV AKU HARI NI . SAMBIL SAMBIL BACA BLOG AKU NI, KORANG DENGAR LA LAGU NI.